piątek, 12 sierpnia 2016

"Klient w centrum uwagi"





       W branży handlowej gdzie jest bezpośredni kontakt z klientem pracuję już kilkanaście lat, na różnych stanowiskach. Aktualnie w firmie gdzie bardzo mocno stawia się na kompleksową obsługę klienta, dlatego też tej książki nie mogłem nie przeczytać. W tym temacie ciągle jest wiele do zrobienia, chociaż nie trzeba mieć wiele doświadczenia zawodowego, przecież każdy oczekuje czy to w urzędzie czy dowolnym sklepie   dobrej obsługi. Dla mnie wciąż wyznacznikiem są doświadczenia autora książki "Doświadczenie Apple jako synonim idealnej obsługi.  Apple stosuje taki standard, który ma rozkochać w sobie każdego klienta, idealnie zgrywa się z ich marketingiem. To są wciąż standardy amerykańskie, ale stosowane na całym świecie gdzie firma ma swoje firmowe sklepy. W Posce jeszcze nie ma żadnego, jednak gdziekolwiek otworzą na pewno odwiedzę.
       Wracając do książki ;) Autor, Robert Zych dzieli się swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniem handlowca, trenera i szefa firmy. I trzeba mu to przyznać, ma facet sporo do powiedzenia. Mówiąc w dużym skrócie przedstawia obsługę klienta od samej wzbudzenia potrzeby zakupu, przez finalizację , aż po trudne sytuacje związane z brakiem możliwości realizacji zleceń, czy problemami z dotrzymaniem terminów. Autor jest wiarygodny, wierzę, że wszystkie przedstawione tu sytuacje i ich rozwiązania naprawdę miały miejsce. To jest po prostu praktyka, a nie teoria która czasem potrafi się mocno rozminąć z rzeczywistością. Tytuł może być trochę mylący, nie jest to książka tylko dla szefów, handlowców, którzy chcą się rozwijać też zachęcam do zakupu.
Świetnie napisana, wciąga od pierwszych stron. Zdecydowanie polecam!




34 komentarze:

  1. Och tak bardzo nie lubię wspomnianej książki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę powodzenia w dalszym rozwoju. Fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że się cały czas rozwijasz :) Na ogół obserwuję jak ludzie z kilkunastoletnim doświadczeniem przyjmują postawę, że wiedzą już wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog, bardzo fajny wpis, no i doskonała książka.
    Miałem okazję przeczytać kilka miesięcy temu i naprawdę daje radę. Z tego, co widziałem, Robert Zych przygotowuje kolejną książkę i nie mogę się doczekać jej premiery.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że blog będziesz dalej prowadził :) Czekam na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podobają Twoje wpisy. Gratuluje pasji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać, ze masz do tego zacięcie i wiedzę. Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, ale czekam na kolejną super notkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne posty z zainteresowaniem się je czyta, a co do książki to chyba muszę znaleźć chwilę na jej przejrzenie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Grzegorz Ty chyab ostatnio wiecej czytasz niz biegasz :) pozdro dla rodzinki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Jednak od tygodnia wracam do formy, a od 1 grudnia do Fabryki Formy ;) Pozdrowienia dla Was

      Usuń
  11. O nie znałem tej książki, pora się zaopatrzyć

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatna lektura, bez dwóch zdań :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam w wolnej chwili przeglądać bloga tego typu. Naprawde jest on dla mnie dużą inspiracją. Trzymaj tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam przeglądać blogi tego typu. Ten jest jednym z fajniejszych. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrej fachowej literatury nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  16. musze to wypróbować ciekawy sposób !

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Klient zawsze musi być w centrum uwagi gdyż w innym przypadku nie dojdzie do zachowania konwersji. Bardzo pomocnym w tym przypadku są różnego rodzaju systemy CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy gdzie mamy większą możliwość monitorowania naszego potencjalnego klienta. Przecież to on poniekąd jest podstawą funkcjonowania naszej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa książka. Bezpośredni kontakt z klientem zupełnie zmienia perspektywę patrzenia na klienta i marketing/sprzedaż w ogóle

    OdpowiedzUsuń
  20. Z chęcią przeczytam. Dodatkowo może przyda się jako źródło w bibliografii podczas pisania magisterki.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajna książka. Jeśli prowadzicie firmę usługową musicie wiedzieć, że zadowolenie klienta to klucz do osiągnięcia sukcesu na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bez klienta nie ma sprzedaży więc to raczej logiczne, że ten musi być traktowany z należytym podejściem i to zarówno w momencie sprzedaży jak i w późniejszym np. serwisowym kontakcie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...