piątek, 30 sierpnia 2013

DOŚWIADCZENIE APPLE- Carmine Gallo



Od jakiegoś czasy jestem zafascynowany niesamowitym sukcesem firmy Apple. Szukam ciekawych publikacji dotyczących  jednej z najbogatszych firm na świecie.
Doświadczenie Apple- to książka którą czytałem z zapartym tchem. Autor, Carmine Gallo, poświęcił setki godzin na przyjrzenie się jak obsługuje się klientów w sklepach stacjonarnych firmy z logo nadgryzionego jabłka. Sklepy noszą nazwę Appstore podobnie jak e-sklep z którego posiadaczy sprzętów Apple mogą ściągać aplikacje. Punkty handlowe są urządzone z niesamowitą, aż wydaję się przesadną, dbałością o szczegóły, ponieważ jak można inaczej odczytać specjalnie sprowadzoną kamienną podłogę z Włoch, schody wykonane z wyszukanej super jakości stali czy blaty z bardzo drogiego egzotycznego drewna. Odpowiednie oświetlenie i zawsze czysty, świecący na wystawie sprzęt poczynającod iPodów Shuffle, a kończąc na najwyższych podelach iMaców.
Tak mniej więcej wyglądają oficjalne sklepy Apple. Jednak nie to stanowi o sukcesie. Co według Steve'a Jobs'a mogło przynieść niewiarygodne wyniki sprzedażowe? Personel, a konkretnie handlowcy. Hmm, "nic nowego" można pomyśleć. A co powiesz na sprzedawcę, który jest w 1000% nastawiony na klienta, nie dąży do tego aby mu wcisnąć najdroższy sprzęt i do szybkiego powiedzenia do widzenia?
Jaka jest dewiza handlowców Appstore'a? Absolutnie szczęśliwy klient! Ma wyjść ze sklepu oczarowany, zachwycony i pragnący dołączyć do fanów marki!
Czytając książkę zastanawiałem się czy kulturę działania sklepów Apple można w całości przenieść do naszego kraju? Jest ona zupełnie wyjątkowa i niesamowita. W Polsce niestety na razie nie ma firmowych sklepów, za to mamy nasze lokalne iSpoty- odwiedziłem dwa z nich i wiem na pewno, że Carmine Gallo nie miał takiej obsługi na myśli :) Zdecydowana odwrotność tego co przeczytasz w książce, nie tylko z mojego doświadczenia.
Polecam przeczytanie tej pozycji wszystkim, nie tylko fanom Apple, a szczególnie handlowcom czy szefom zespołów z działu obsługi klienta. Trzeba się uczyć od najlepszych.

3 komentarze:

  1. Steave Jobs to swoistego rodzaju historia :D

    Reprezentuje refleksje na temat fit blogów..Liczę na wsparcie, opinie i obecność => www.dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę to przeczytać, chyba mam plan na weekend:) kierunek - Empik:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też sięgnę po tę pozycję bo lojalność Klientów w mojej branży (informatycznej) jest bardzo ważna. Ponadto zajmuję się sprzętem Apple, więc wiedza od firmy, która osiągnęła tak duży sukces jest dla mnie dodatkowo cenna. Jak się uczyć to tylko od najlepszych! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...