piątek, 30 sierpnia 2013

DOŚWIADCZENIE APPLE- Carmine Gallo



Od jakiegoś czasy jestem zafascynowany niesamowitym sukcesem firmy Apple. Szukam ciekawych publikacji dotyczących  jednej z najbogatszych firm na świecie.
Doświadczenie Apple- to książka którą czytałem z zapartym tchem. Autor, Carmine Gallo, poświęcił setki godzin na przyjrzenie się jak obsługuje się klientów w sklepach stacjonarnych firmy z logo nadgryzionego jabłka. Sklepy noszą nazwę Appstore podobnie jak e-sklep z którego posiadaczy sprzętów Apple mogą ściągać aplikacje. Punkty handlowe są urządzone z niesamowitą, aż wydaję się przesadną, dbałością o szczegóły, ponieważ jak można inaczej odczytać specjalnie sprowadzoną kamienną podłogę z Włoch, schody wykonane z wyszukanej super jakości stali czy blaty z bardzo drogiego egzotycznego drewna. Odpowiednie oświetlenie i zawsze czysty, świecący na wystawie sprzęt poczynającod iPodów Shuffle, a kończąc na najwyższych podelach iMaców.
Tak mniej więcej wyglądają oficjalne sklepy Apple. Jednak nie to stanowi o sukcesie. Co według Steve'a Jobs'a mogło przynieść niewiarygodne wyniki sprzedażowe? Personel, a konkretnie handlowcy. Hmm, "nic nowego" można pomyśleć. A co powiesz na sprzedawcę, który jest w 1000% nastawiony na klienta, nie dąży do tego aby mu wcisnąć najdroższy sprzęt i do szybkiego powiedzenia do widzenia?
Jaka jest dewiza handlowców Appstore'a? Absolutnie szczęśliwy klient! Ma wyjść ze sklepu oczarowany, zachwycony i pragnący dołączyć do fanów marki!
Czytając książkę zastanawiałem się czy kulturę działania sklepów Apple można w całości przenieść do naszego kraju? Jest ona zupełnie wyjątkowa i niesamowita. W Polsce niestety na razie nie ma firmowych sklepów, za to mamy nasze lokalne iSpoty- odwiedziłem dwa z nich i wiem na pewno, że Carmine Gallo nie miał takiej obsługi na myśli :) Zdecydowana odwrotność tego co przeczytasz w książce, nie tylko z mojego doświadczenia.
Polecam przeczytanie tej pozycji wszystkim, nie tylko fanom Apple, a szczególnie handlowcom czy szefom zespołów z działu obsługi klienta. Trzeba się uczyć od najlepszych.

2 komentarze:

  1. Steave Jobs to swoistego rodzaju historia :D

    Reprezentuje refleksje na temat fit blogów..Liczę na wsparcie, opinie i obecność => www.dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę to przeczytać, chyba mam plan na weekend:) kierunek - Empik:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...