W branży handlowej gdzie jest bezpośredni kontakt z klientem pracuję już kilkanaście lat, na różnych stanowiskach. Aktualnie w firmie gdzie bardzo mocno stawia się na kompleksową obsługę klienta, dlatego też tej książki nie mogłem nie przeczytać. W tym temacie ciągle jest wiele do zrobienia, chociaż nie trzeba mieć wiele doświadczenia zawodowego, przecież każdy oczekuje czy to w urzędzie czy dowolnym sklepie dobrej obsługi. Dla mnie wciąż wyznacznikiem są doświadczenia autora książki "Doświadczenie Apple jako synonim idealnej obsługi. Apple stosuje taki standard, który ma rozkochać w sobie każdego klienta, idealnie zgrywa się z ich marketingiem. To są wciąż standardy amerykańskie, ale stosowane na całym świecie gdzie firma ma swoje firmowe sklepy. W Posce jeszcze nie ma żadnego, jednak gdziekolwiek otworzą na pewno odwiedzę.
Wracając do książki ;) Autor, Robert Zych dzieli się swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniem handlowca, trenera i szefa firmy. I trzeba mu to przyznać, ma facet sporo do powiedzenia. Mówiąc w dużym skrócie przedstawia obsługę klienta od samej wzbudzenia potrzeby zakupu, przez finalizację , aż po trudne sytuacje związane z brakiem możliwości realizacji zleceń, czy problemami z dotrzymaniem terminów. Autor jest wiarygodny, wierzę, że wszystkie przedstawione tu sytuacje i ich rozwiązania naprawdę miały miejsce. To jest po prostu praktyka, a nie teoria która czasem potrafi się mocno rozminąć z rzeczywistością. Tytuł może być trochę mylący, nie jest to książka tylko dla szefów, handlowców, którzy chcą się rozwijać też zachęcam do zakupu.
Świetnie napisana, wciąga od pierwszych stron. Zdecydowanie polecam!
Bardzo ciekawe :)
OdpowiedzUsuń;)
UsuńOch tak bardzo nie lubię wspomnianej książki!
OdpowiedzUsuńDlaczego ;)?
UsuńŻyczę powodzenia w dalszym rozwoju. Fajny blog.
OdpowiedzUsuńDziękuję :)
UsuńSuper, że się cały czas rozwijasz :) Na ogół obserwuję jak ludzie z kilkunastoletnim doświadczeniem przyjmują postawę, że wiedzą już wszystko.
OdpowiedzUsuńBrak rozwoju, to cofanie się :)
UsuńŚwietny blog, bardzo fajny wpis, no i doskonała książka.
OdpowiedzUsuńMiałem okazję przeczytać kilka miesięcy temu i naprawdę daje radę. Z tego, co widziałem, Robert Zych przygotowuje kolejną książkę i nie mogę się doczekać jej premiery.
Mam nadzieję, że blog będziesz dalej prowadził :) Czekam na kolejny wpis.
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobają Twoje wpisy. Gratuluje pasji.
OdpowiedzUsuńWidać, ze masz do tego zacięcie i wiedzę. Świetnie!
OdpowiedzUsuńSuper, ale czekam na kolejną super notkę :)
OdpowiedzUsuńMuszę przeczytać...
OdpowiedzUsuńchyba pora przeczytać.
OdpowiedzUsuńŚwietne posty z zainteresowaniem się je czyta, a co do książki to chyba muszę znaleźć chwilę na jej przejrzenie.
OdpowiedzUsuńGrzegorz Ty chyab ostatnio wiecej czytasz niz biegasz :) pozdro dla rodzinki :)))
OdpowiedzUsuńTo prawda :) Jednak od tygodnia wracam do formy, a od 1 grudnia do Fabryki Formy ;) Pozdrowienia dla Was
UsuńO nie znałem tej książki, pora się zaopatrzyć
OdpowiedzUsuńBardzo przydatna lektura, bez dwóch zdań :)
OdpowiedzUsuńJa też jestem tego zdania :)
UsuńUwielbiam w wolnej chwili przeglądać bloga tego typu. Naprawde jest on dla mnie dużą inspiracją. Trzymaj tak dalej.
OdpowiedzUsuńUwielbiam przeglądać blogi tego typu. Ten jest jednym z fajniejszych. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńDobrej fachowej literatury nigdy za wiele.
OdpowiedzUsuńmusze to wypróbować ciekawy sposób !
OdpowiedzUsuńDokładnie! Trzeba tego spróbować.
Usuńale super tutaj jest polecam !
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńKlient zawsze musi być w centrum uwagi gdyż w innym przypadku nie dojdzie do zachowania konwersji. Bardzo pomocnym w tym przypadku są różnego rodzaju systemy CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy gdzie mamy większą możliwość monitorowania naszego potencjalnego klienta. Przecież to on poniekąd jest podstawą funkcjonowania naszej firmy.
OdpowiedzUsuńCiekawa książka. Bezpośredni kontakt z klientem zupełnie zmienia perspektywę patrzenia na klienta i marketing/sprzedaż w ogóle
OdpowiedzUsuńZ chęcią przeczytam. Dodatkowo może przyda się jako źródło w bibliografii podczas pisania magisterki.
OdpowiedzUsuńŚwietnie napisany wpis!
OdpowiedzUsuńBardzo fajna książka. Jeśli prowadzicie firmę usługową musicie wiedzieć, że zadowolenie klienta to klucz do osiągnięcia sukcesu na rynku.
OdpowiedzUsuńBez klienta nie ma sprzedaży więc to raczej logiczne, że ten musi być traktowany z należytym podejściem i to zarówno w momencie sprzedaży jak i w późniejszym np. serwisowym kontakcie.
OdpowiedzUsuń