piątek, 16 sierpnia 2013

Książka Obłędnie proste


OBŁĘDNIE PROSTE. Obsesja, która napędza sukces Apple'a. Ken Segall

Od paru miesięcy szukam ciekawej literatury dotyczącej twórcy najbardziej rozpoznawalnej marki na świecie Apple, Steve'a Jobs'a.
W kwietniu 2013 premierę miała wyżej wymieniona książka. Jest napisana przez Kena Segalla, dyrektora kreatywnego w agencji marketingowej, która kilkanaście lat współpracowała z Apple. Autor odegrał kluczową rolę podczas tworzenia kampanii marketingowej. Mało kto wie, że to on wymyślił nazwę dla komputera iMac (pierwowzór dla iPhone, iPod). Jest jednym z autorów znanych na całym świecie dwóch słów: "Think different".
W książce pisze o dotąd nieznanych historiach ze Stevem w roli głównej, którego sposób bycia oraz osoba są przyczyną sukcesu Apple.
Autor przedstawia inne oblicze twórcy Jabłuszka, próbując obalić mit zimnego człowieka (może jest zbyt subiektywny? nie mi to oceniać..). W każdym razie nie spotkałem się w żadnej publikacji  z takim pozytywnym przedstawieniem Jobsa.
Wiele przykładów z twórcą Apple ma na celu pokazanie różnic w sukcesie dzięki, jak to nazwał, Prostocie. Przeciwieństwem Prostoty jest Kombinacja. Autor przedstawia mnóstwo przykładów kiedy Kombinacja źle wpływa na rozwój wielkich firm, a Prostota jest siłą napędową dla sukcesów.
Jeśli fascynuje Ciebie postać Steve Jobsa,  sposoby sukces w biznesie czy w innej dziedzinie, ciekawe kampanie marketingowe to musisz to przeczytać :)

4 komentarze:

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...