środa, 7 maja 2014

Mega trening 15-minutowy


Paolo Roberto
Mega trening 15- minutowy to nowa pozycja na naszym rynku. Napisana przez wielokrotnego mistrza Szwecji w taekwondo i kickboxingu. Składa się z propozycji dziesiątek ćwiczeń z krótkim opisem oraz zdjęciem jak się powinno je wykonywać.


Wszystkie ćwiczenia są wykonywane przez autora z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Nie potrzebujemy żadnych hantli, sztang czy ciężarków. Ok, przyda się tylko krzesło. 
Ogromną zaletą ćwiczeń jest to, że nie potrzebujesz ruszać się z domu, mało tego, wszystkie ćwiczenia masz w jednym miejscu. 
Książka jest podzielona na parę rozdziałów, które dotyczą konkretnych części ciała:
- rozgrzewka, ramiona i barki, nogi, tułów, całe ciało, stabilność i równowaga, rozciąganie.
Autor sugeruje żeby treningi robić naprzemiennie. To znaczy jednego dnia ramiona i barki, a następnego np. nogi, co jest oczywiste :) Wystarczy otworzyć książkę na konkretnych stronach.


Dla ułatwienia na końcu książki autor proponuje serie ćwiczeń z dedykowaną liczbą powtórzeń. Przy niektórych ćwiczeniach znajduje się informacja, że jest dla zaawansowanych osób, żeby nikt sobie krzywdy nie zrobił.



5 komentarzy:

  1. Tylko szkoda, że w książkach, które wychodzą na rynek pojawiają się błędy... I przeglądając czasami różne książki do ćwiczeń zauważyłam, że to jest standard, niestety... Patrząc na zdjęcie pierwszego ćwiczenia, aż mnie rozbolała szyja. Robiąc to w ten sposób można sobie nieźle nadwyrężyć odcinek szyjny... Poza tym to ćwiczenie skierowane głownie na pośladki a nie tułów... Kupując takie książki trzeba jednak być cały czas czujnym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, a z tą szyją to dwuznaczne - przegięcie :)

      Usuń
  2. W tzw. wznosie miednicy szyja leży na macie. Ćwiczenie angażuje mięśnie pośladkowe, dwugłowe, brzuch ( musisz mieć cały czas napięty mocno brzuch. Najlepiej jest unosić tułów od kości ogonowej, kręg po kręgu w górę. Delikatnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie na to wszystko chciałam zwrócić uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za komentarze. Nie byłem świadomy takich błędów w tym ćwiczeniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...