piątek, 18 lipca 2014

Efekt wirusowy w biznesie


EFEKT WIRUSOWY W BIZNESIE
Dlaczego pewne produkty i usługi zdobywają rynek
Jonah Berger

O czym jest ta książka? Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre historie są znacznie bardziej zaraźliwe od innych, to znaczy zdecydowanie szybciej stają się popularne? Dlaczego tak się dzieje, z czego to wynika, tym bardziej, że celem autora nie było zdobycie aż 15 milionów odsłon na Youtube. Po drugiej stronie znajdują się materiały, w które firmy inwestują ogromne ilości pieniędzy, a efekt jest wprost przeciwny do oczekiwanego. Reklama nie przynosi efektu, albo potencjalni klienci w danym materiale nie dostrzegają przesłania, które miał na myśli autor. Jak to się dzieje, z czego to wynika, dowiemy się na ponad dwustu stronach bardzo wciągającego tekstu.
Autor wyjaśnia oczekiwane efekty odbioru różnych produktów, analizuje, interpretuje, przytacza przeprowadzone przez siebie badania. Komentuje  co zostało dobrze zrobione, a co warto poprawić aby przekaz był efektywny. Kolejne przykłady wciągają czytelnika coraz bardziej. 
Jonah Berger pisze o przełomowych odkryciach marketingu szeptanego i wpływu społecznego. Jest to książka, która jednocześnie należy do kategorii psychologia oraz marketing. Szczerze polecam, warto przeczytać żeby lepiej rozumieć zjawiska, z którymi mamy do czynienia na co dzień, chociaż bywa że nie jesteśmy ich świadomi.

3 komentarze:

  1. ojejku zaciekawiła mnie ta książka! Fajnie to opisałeś, poczułam, że mnie to interesuje.;) Muszę jej poszukać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lektura zapowiada się ciekawie. Mam nadzieje, że znajdę ją w swojej księgarni;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...